Kostol nad Kalváriou Oščadnica

25.03.2024 21:29
Začal sa nám veľkonočný týždeň, tak zlepím pár modelov s touto tematikou, prvým je:
 
Kostol nad Kalváriou Oščadnica
 
Mierka : 1:150
Autor : E.Drahošanová, O.Hejl
 
 
Kostol nad Kalváriou bol postavený tak isto ako Kalvária, na žiadosť oščadnických veriacich. Do novembra 1947 bol kostol vystavený a do júna 1948 bola dokončená vnútorná časť kostola. Architekt Anton Medrický daroval kostolu pozlátený obraz Panny Márie s Ježišom. Tak ako Kalvária, aj kostol nad ňou bol vystavaný výlučne z milodarov obetavých farníkov, rodákov, robotníkov  a oščadnických bratov a sestier žijúcich v USA. Vďaka patrí aj Oščadnickému hasičskému dobrovoľnému zboru, ktorý počas celej stavby  dodával ku kostolu vodu z potoka, a tým veľmi pomohol a uľahčil prácu na stavbe. Pred kostolom  sa vynímajú tri veľké drevené kríže. Kríž v strede je najvyšší. Vysviacka Kalvárie, krížov i kostola nad Kalváriou sa konala dňa 15. augusta 1948 za prítomnosti 20 000 pútnikov.
 
Moje úpravy:
Tento kostolík má peknú ručnú kresbu, postavil som ho bez úprav, len som pridal jednoduchú podložku, asi najviac práce bolo s vyrezaním kríža...
 
Prezentované na fórach:
 
 
 
 
 
 
Tento kostolík má peknú ručnú kresbu, postavil som ho bez úprav, len som pridal jednoduchú podložku, asi najviac práce bolo s vyrezaním kríža...Začal sa nám veľkonočný týždeň, tak zlepím pár modelov s touto tematikou, prvým je:
 
Kostol nad Kalváriou Oščadnica
 
Mierka : 1:150
Autor : E.Drahošanová, O.Hejl
 
 
Kostol nad Kalváriou bol postavený tak isto ako Kalvária, na žiadosť oščadnických veriacich. Do novembra 1947 bol 
 
kostol vystavený a do júna 1948 bola dokončená vnútorná časť kostola. Architekt Anton Medrický daroval kostolu 
 
pozlátený obraz Panny Márie s Ježišom. Tak ako Kalvária, aj kostol nad ňou bol vystavaný výlučne z milodarov 
 
obetavých farníkov, rodákov, robotníkov  a oščadnických bratov a sestier žijúcich v USA. Vďaka patrí aj 
 
Oščadnickému hasičskému dobrovoľnému zboru, ktorý počas celej stavby  dodával ku kostolu vodu z potoka, a tým 
 
veľmi pomohol a uľahčil prácu na stavbe. Pred kostolom  sa vynímajú tri veľké drevené kríže. Kríž v strede je 
 
najvyšší. Vysviacka Kalvárie, krížov i kostola nad Kalváriou sa konala dňa 15. augusta 1948 za prítomnosti 20 000 
 
pútnikov.
 
Moje úpravy:
 
Tento kostolík má peknú ručnú kresbu, postavil som ho bez úprav, len som pridal jednoduchú podložku, asi najviac 
 
práce bolo s vyrezaním kríža...