Vostok 1

31.08.2022 22:25
(kozmická loď - Sovietsky zväz)
 
Autor: Jan Rukr, Waclaw Tabencki, Drahomíra Frýbová
 
Vydavateľ: ABC 14/2022
 
Mierka: ?
 
Ďalším mojim prírastkom do kozmickej techniky je tento zaujímavý dvojmodel kozmickej lode Vostok 1. Nedávno som lepil prvý model, ktorý vyšiel v časopise Zenit, teraz prišiel na rad prvý model, ktorý vyšiel v časopise ABC. 
Pôvodná verzia vyšla v ABC 7/1962, v tohtoročnom ABC vyšla pretlač tohto modelu, ktorá bola doplnena o verziu od J.Rukra, ktorý pre obe verzie urobil aj pekný stojan. Pár slov o originále:
 
 
Vostok 1 bol sovietsky pilotovaný orbitálny kozmický let v rámci programu Vostok a prvý kozmický let s ľudskou posádkou vôbec. Vostok vyštartoval 12. apríla 1961 s kozmonautom Jurijom Gagarinom na palube. Obletel Zem a po 106 minútach úspešne pristál na padáku.
 
Model som lepil z originálu z časopisu ABC, trochu som s tým zápasil, ale nejako sa mi to podarilo zlepiť...
Prezentované na fórach: